Kasutaja teet ajaveeb

Hooaeg Euroopas algab

Nagu Klaus Ohlmann ees nii teised järel. Yves (ma olen temaga mitmel võistlusel koos olnud, Jonkeri üks esindajatest) põrutas eile 1300km juba klassikaks saava Sitsiilia kolmnurga

https://www.weglide.org/flight/368985

Nüüd võib tulla

Ridali labida saime kätte ja luku taha. Nüüd võib jälle Ridalisse tulla, oht tööle suunatud saada on kõvasti vähenenud.

Pildil labidas ja tema aastaga kordasaadetu.

JS5 Rey

Täna oli esmalend, just maandus.

Kes kuidas oskab

Mõtlesin natuke eputada sellega, et sain täna Pärnu lennuvälja pöördepunktina võetud: https://www.weglide.org/flight/291437 

aga see ikka kahvatub 3000km lennuga Ameerikas: https://www.weglide.org/flight/291438

 

Soome kultuuri

Täpsemalt, töökultuuri.

Soomlased väisasid Ridalit ja nõudsid tööd. Tagajärjeks näide, et puuriit ei peagi olema ainult iga-hetk-kaela-langeda-ähvardav-lõks, vaid teaduslikult laotud niimoodi, et puud kiiresti kuivaks.

Kahju ainult, et selle ilu hinnaks oli antropoloogilise eksperimendi rikkumine. Nimelt toimus hüpoteesi "ühiskondlikult kasuliku füüsilise töö tegemiseks on hädavajalik kas Habe või Marko osalus" kontrollimine. Aga pole hullu, paneme kella (kalendri) uuesti käima!

Puchacz sai eluaega juurde

https://members.gliding.co.uk/2023/02/17/puchacz-life-extension-approved

Aga mis see maksab, seda veel ei tea. PZL aga EASA kodulehel seda Service Bulletani veel üleval polnud. Huvitav, kust britid selle kätte said?

Poolas paha crash

https://aviation-safety.net/wikibase/300184

Klassikaline asi: üsna kohe peale starti pussus puksiirlennuk ära, purilennuk proovis teha madalal 180 kraadi pöörangut, aga kukkus pöörisesse.

OK-0107 (56) endine kodu algatas selle peale pisukese arutelu/täienduskoolituse pöörisesse kukkumise teemal: https://gliding-team.pl/nie-przepadaj

Google translate töötab poola keelest suhteliselt hästi, soovitan lugeda!

Nüüd võib jälle tulla

Hirmus Ridali Labidas on kinni püütud ja talvekorterisse aheldatud, nüüd võib jälle julgelt Ridalisse tulla. Tõsi, enne jõudis ta veel natuke segutöid teha.

Suur aitäh Siimule appi tulemise eest. Kõiki purilendureid esindas igavene lennuõpilane Volts ja tema sõber.

 

Seinast seina

Lesznos lajatati taski keskmiseks kiiruseks peaaegu 170kmh, https://seeyou.cloud/flight/public/6h6m2_ZZOsTDFk5GWfJgcV

samal ajal Inglismaal venitati naiste MM-il enamvähem 50kmh, https://seeyou.cloud/flight/public/6h6lS_EtO_mDFt3cY37M7k, nagu üks tavaline Ridali-Tilsi-Parksepa marsruudipäev!

Ohtralt võimalusi Leetu võistlema minna

Leedukad helistasid, et kõik me oleme soojalt oodatud lendama Baltic Cup võistlusele https://www.pociunai.lt/baltic-cup 

See on suht sõbralik külavõistlus, kus Retro võistlusklassi harjutused tehakse lennuvälja vahetus ümbruses nii, et poleks platsile minemise hirmugi.

Kuusiku rahvas on seal varem käinud ja selle aasta võistlustel juba kirjas ka.

 

Nüüd helistasid üle, et uus häda: 13.5m MM toimumiseks on üks piloot puudu. Kui on liiga vähe osavõtjaid, ei saa maailmamestrit välja kuulutada.

Kevad

Talveunest on ärganud kõigi maade purilendurite tõrjevahend Ridali Labidas.

Mul õnnestus ta ka fotole jäädvustada "in its natural habitat".

Aeglased kohtuveskid

Kellel jõulude aegu palju vaba aega, siis üks habemega lugu aastast 2019 (ja mille lõpp ei ole veel käes):

https://www.fai.org/sites/default/files/iat_wwgc2019_report_and_decision...

Nimelt naiste MM-il oskasid australlased mööda nihverdada jälgimise ajaviitest ja niimoodi näha reaalajas, kus teised lendavad.

Žürii määras karistused, mille kaebasid edasi nii austraallased (et karistus tühistada) kui inglased-sakslased (et austraallased lausa diskvalifitseerida).

Nüüd võib tulla!

Kurikuulus Ridali Labidas tegi viimased teod ja sel hooajal enam kedagi ei ohusta!

Elektrivints

Elekter hakkab ka vintsidesse jõudma: http://www.startwinde.de/startseite.html 

Vist uus kiirusrekord võistlustel

USA meistrivõistlustel 7. juulil pandi hullu. Task oli 570km ja võitja aeg tuli ikka alla kolme tunni ja sestap ei läinud päev täiemõõdulisena kirjagi - 190 kmh keskmist!

https://www.soaringspot.com/en_gb/2021-usa-18-meter-national-nephi-muni-...

Viljandi lennuväljast

Mul kontot pole ja ei saa artiklit lõpuni lugeda:

https://sakala.postimees.ee/7250333/kuidas-lennukad-ideed-tuntud-ettevot...

JS2

Täna lendas esimest korda; https://www.youtube.com/watch?v=29G3zEEhXWc

 

882 kmh / Mach 0.72

Päris pull oleks kui dynamic soaringuga ka helikiirus kätte saadaks

https://youtu.be/4eFD_Wj6dhk

Viimane võistluspäev

Määrati 3h AAT ja teekond neli korda edasi-tagasi ümber lennuvälja. Täpselt paras, et mitte üle pingutada ja vältida platse. Õhtul kell 20 on lõpetamine ja enne tahavad paljud oma laagri ja purjeka kokku panna.

Eelviimane võistluspäev

Dynamicute järel startimine on üks paras nikerdamine. Vladas rääkis, et kevadel, kui maa on märg ja lennuväli on pehmem, siis on ta lennuraja viimase meetrini ära kasutanud. Mõtlesin võistluste lõpuks välja enamvähem rahuldava meetodi: tõmban tagatiivad 80 km/h peal lõpuni välja, see kergitab ratta maast kiiremini lahti ja siis vaikselt liigutan tõusuasendisse õhus olles tagasi. Aga eks ta puuridade vahel nikerdamiseks jäi lõpuni, lihtsalt lennurajal peaga kuplisse tagumist jäi vähemaks.

 

Kuidas oleks võinud päeva võit tulla

Vastus on paari päeva taguses sissekandes - alla ei tohi anda!

 

Tänane ilmaennustus oli veel rajum kui eile - veel rohkem vihma, veel kiirem üleareng. Korraldajad määrasid sestap alamõõdulise AAT: 2h30min. 

 

Täie raha eest

Seitsmendal võistluspäeval näitas ennustus, et asi kisub hoovihmaseks. Esimene pilv hakkas sadama juba enne starti, kella 11 ajal.

 

Stardi eel kogesin veelkord Lukasze klassierinevust. Stardini oli veel nats aega ja ei pea tõusudest just viimast võtma, aga ikkagi ei saanud nõrgas tõusus keegi Lukaszele järele, lihtsalt keris kõigist kiiremini üles.

 

Karjääri kõige pikem võistlus

Lennupäevad venivad siin pikaks. Viimasel neljal päeval on lennuaeg 5:45-6:30. Kuuendal võistluspäeval lajatati siis 550km task. Nii pikka võistlust pole ma kunagi lennanud. Läbitud kilomeetrite arvestuses oli see päev ka pikkuselt kolmas (573 km). Teekond viis nii Poola kui Tšehhi piirile.

 

Päris harjumatu on kui pöördepunktide vahel on 100-150 kilomeetrit! Enamiku teed kulgesime erinevates koosseisudes puntides.

Lõpuks enam-vähem

Minu kaks järjestikust mitte-läbimist on kökimöki. Palju valusam on õhuruumi rikkumise tõttu saada “virtual outlanding” selles kohas kus õhuruum rikutud sai. Lõpetad pika päeva, vaatad korra oma head kohta ja 10 mintsa hiljem on kohtunikud jõudnud õhuruumi kasutuse üle vaadata ja moos…

Seda on siin õige mitmega juhtunud ja viiendal võistluspäeval kahega. Oli ka nipikas koht umbes selles kandis mis siin lühikeses videos:

https://youtu.be/_xD0394Kwo0

Mis juhtub kui alla anda?

Tuleb minek platsile. Ma tegin oma elu lihtsamaks ja valisin platsiks lennuvälja, aga ikkagi.

 

Ei tasu alla anda!

Terve öö sadas, taevas oli pilves ja siit-sealt kärsatas natuke päikest läbi.

Ükski ilmaennustus tänaseks mingit ilma ei näidanud, satelliidipildid samuti. Aga mägede värk, küll töötab! Ja nii aeti meid välja alamõõdulisele 2h AAT distantsile.

 

See oli elus teine kord kui lahtihaakimine toimus kõrgemal kui tõusus olevad purjekad. Pukseerija põrutas ka müraki tõusu purjekate vahele. VFR ju, vaadaku aknast välja ja hoidku kõrvale!

 

Mäed

Võttis päris naha märjaks küll see elu esimene võistlus mägedes. AAT ka, ehk kohe paras nuputamisülesanne.

XCSoar faile

Nats uuemad failid XCSoar jaoks, täiendatud mõne punktiga Lätis (sest sinna lendamine on erinevalt Tartust vaba).

Eesti aluskaart: https://www.dropbox.com/s/50198l2zobyygah/Ridali2.xcm?dl=0

Purilendurile huvipakkuvad lennuväljad ja -platsid (täiendatud Joostiga); https://www.dropbox.com/s/0t3687dut0besmj/Estonia_gliderfields.cup?dl=0

Lehed