Kasutaja matti ajaveeb

Nixus Project

Ridali Impulsphysik

On kahtlusi, et hooaja lõpupidulistest on keegi Ridali Torni külastades seinast välja tõmmanud ilmajaama elektripistiku, arvuti on küll voolu all aga ilmajaamast ei tule datat. Selline kahetsusvääne olukord on kestnud ca. 5/6 päeva.

Euroopa Komisjoni ajapikendus Eestile

Euroopa Komisjon andis Eestile ajapikendust raadiosageduste kanalisammu 8,33 kHz üleminekuks.

https://www.ecaa.ee/et/uudised/ajapikendus-833-khz-kanalisammu-rakendami...

An-2, 2017. aasta modifikatsioon.

Sisuliselt täiesti uus, üleni komposiitkonstruktsiooniga lennuk.

Kirjutati end lennunduse ajalikku.

 www.aerokurier.de/general-aviation/motorflug/erster-f-schlepp-mit-elektr...

Extra-Aircraft ja Siemens on end järjekordselt lennunduse ajalukku kirjutanud, tehtud sai esmakordne elektrolennukiga sleppimislend.

Närvid läbi.

Austraalias Benallas praegu kestvatel 34. FAI purilennu maailmameistri-võistlusel pole lennuilmad just kiita, palju tuleb lennata pilvedeta termikas, mis on eriti väsitav ja nõuab selliste ilmade korral suurtesse puntidesse kogunenud purilennuki pilootidelt palju täiendavat tähelepanu.

Euroopa purilennuühing EGU

 

EGU esindab Euroopa purilendurite huve, mis on praegu kõikvõimalike EASA (Köln), JAA (Hoofdorp) ja Eurocontrol (Brüssel) bürokraatiaga paralüseeritud.

Kaartil kollasega on EGU liikmesriigid

EGU esindab ligi 80 000 Euroopa purilennuki piloodi huve.

Purilennuilmast

Selle, 2016. aasta purilennuilmad on nagu ära sõnutud - lapäeval ja pühapäeval on küll ilus puhkamise ilm, kuid mitte termikaga ilm. Nädala sees on ilusaid termikailmasid see-eest kohe hulgem , eriti esmaspäeval, nagu täna (19.09.). Kahju!

Dittel raadiod

Pankrotis oleva lennuki raadiojaamade tuntud tootja firma Dittel Avioniku ostis ära elektroonika-arendusfirma TQ-Systems, Dittel raadiojaamade tootmine ja arendus jätkub, siiski vist teise nime all.

A-380 imelik lennuplaan?

Täna, 16. märtsil, nii kella 16:30 paiku, keeras kagu poolt tulev ilusat  jutti tõmbav A-380 Tallinna kohal, täpsemalt Nõmme kohal,  160 kraadi tagasi tuldud teed!

Ei tea, mis see peaks nüüd tähendama?

Häid 2015. aasta jõule Võru rahvale.

Vana pilt. Vaade Võrule ja KV uuele laskeväljale nii õelda "linnulennult".

Lennuki osad eesti keeles

Ridali ilmajaam

Ridali ilmajaam on hangunud, 3. septembri seisuga!

18. Euroopa meistrivõistlused Rietis

02. kuni 15. augustini on 18. Euroopa meistrivõistlused Rietis, võistluses on FAI klubi- , standard ja 15m klass.

http://www.spr.aero/faiegc2015

 

Maailma purilennukid 1968

Ajaloolise video lõpus äratundmisrõõmu ka klubi rahvale.

https://www.youtube.com/watch?v=rvufKigWaA4

Kasulik tegevus

Ka Ridali lennuväljal poleks selline tegevus paha.

http://www.jt.ee/3130371/galerii-ja-video-kaitsevae-eritehnika-koigi-len...

Hr. Eppler lendab veel!

Schwartzwaldi Lennuklubi liikmed tulid heale mõttele kutsuda Richard Eppler külla Winzelni ümbruskonda termikalennule.
Peale Epleri külaskäiku Winzelni saatis klubi liige Michael Schlaich Tilo Holighausile e-kirja:
„Hallo Tilo, möödunud nädalal oli meie lennuväljal külas Richard Eppler. Ta lendas meie Arcusega (tagumisel istmel) ning oli vaimustuses. Nagu oodata oli, hakkas ta loomulikult kohe varisemisomadust uurima ... vaatamata oma 90 aastale ...(raske tõlkida?). ...
Mis ma sellega öelda tahan: Arcus on fantastiline lennuk, „kõrgem klass“, mis nüüd veelkord kinnitust leidis.
Palju õnne
Michael Schlaich“

http://www.schempp-hirth.com/index.php?eID=tx_cms_showpic&file=uploads%2...

20. juuli, sõit šoule.

Minu sõit Ämari õhušoule jäigi ürituseks.
Pühapäeva hommikul lugesin üle KV Ämari Lennubaasi kodulehelt täpsemad juhised kohalesõiduks ja asusin kella 11 paiku reipalt teele, enne tõmbasin teemakohase T-särgi kah selga.
Keilat läbisin Vasalemma poole väikese kõhklusega, kas ikka olen õigel teel aga tekkinud reipalt liikuv autokolonn hajutas kõik kahtlused.
Nii 6-7 km Keilast Vasalemma poole olimegi ühtses jalakäija kiirusel liikuvas kolonnis, edaspidi jäi mulje, et liikumine edenebki ainult tagasipööravate autode arvel, kui sedagi.
Lennušou huvilisi oli ikka üllatavalt palju, paljud neist tõenäoliselt ka kaugematest Eestimaa paikadest, mul hakkas piinlik, mida ma tallinlane siin trügin ja nagu oleks ise varem lennukeid vähe näinud, annan parem teistele suurema võimaluse kohalejõudmiseks, neil pole ju peale pikka sõitu võimalust lihtsalt ots ringi keerata ja tagasi.
Tegelikult peaksid paljud lennušoule kohalejõudnud tänulikud olema neile autojuhtidele, kes loobusid Ämarisse sõidust, sest järjekord oleks olnud muidu hoopis pikem.
NB! Loobujatest moodustus tagasisõidul omaette autokolonn, tegelikult oleks šou vaatajaid rohkem olnud, kahjuks läks aga nii.

Lennuvälja hooldamine

Selle 25. aprilli keskpäeval kaamerast jälgitava tegevuse jaoks on eelnevad ilmad (nädal aega) olnud väga soodsad. Õhu suhteline niiskus on päevasel ajal olnud madal - isegi üllatavalt, nii 25% ligi.
Tänuväärne tegevus igatahes!

Ühe võistluslennuga 31 rekordit

Naistel on võistluspurilennus rekordite tegemiseks veel küllaga ruumi. Kohe nii palju, et ühe lennuga tuleb neid nagu Vändrast saelaudu.

http://soaringcafe.com/2014/04/lisa-trotters-record-breaking-flight/

L-13, milline saatus?

Tšehhi LET tehase kodulehe järgi otsustades, pole neil Blanikuga enam mingit tegemist.
2013. aasta augustis läksid enamusaktsiad (100%) Vene Föderatsiooni ettevõtte Urali Mäe-Metallurgia Kompanii kätte, selle ettevõtte käes oli juba varasemalt 49% L-13 aktsiatest.

Slepplennuk, mida vajab Ridali LK

Embraer G-19 Ipanema (EMB - 201R)Praktiline purilennukite slepplennuk, mootor 320 hobest ning kütuseks 100% piiritus. Selline lennuk on Ridali LK "isamaapäästja".

Nii et Võru kandi purilendajad ja Einar ka, vältige Maxima poodi Võrus, meil on teid edaspidigi vaja Smile

http://arileht.delfi.ee/news/uudised/kaljas-voru-maximal-sarnane-viga-na...

Kaheistmeline AS 18m Gen

2013. aasta AERO kevadmessilt

Rõõmustava uudise kõrvale peatselt Blanikute võimalikule lendama lubamisest ka selline uudis.
Sloveenia lennukivalmistajalt on varsti (2014. aasta esimesel poolel) tulemas kolme mootoriga purilennuk AS 18m Gen, tiivaulatusega 18 m.

2,5 aastat tagasi AERO lennundusmessil välja pandud Sloveenia lennukiehitusfirma Albastar tavapärase klapitava sisepõlemismootoriga kahekohalise purilennuki kontseptsioon osutus UL kategooria jaoks liiga raskeks. Purilennuki ülekaalulisust otsustati elektrigeneraatori kasutuselevõtuga ravida.

Keres, kabiini taga asub 65 hp Kawasaki sisepõlemismootor, kaluga 25 kg, mille koormuseks on 42 kW generaator ning mille tekitatud amprid omakorda ajavad ringi FES (front electrical sustainer) ajami 42 kW elektrimootorit.
Purilennuki plaanitav aerodünaamiline väärtus on ca 42.

www.aerokurier.de

Ridali ruumis,

Hetk Eestimaa lühikesest suvest.
Ridali ruumis

In memoriam

Kurbusega peame tõdema, täna lahkus meie hulkast kõrges eas, kunagine purilennu-entusiast ja teenekas purilennuõpetaja, kogenud lendur-pukseerija, Uno Teras. Kaastunne lahkunu abikaasale ja omastele.
Purilendureile jääb Uno ehk omavahel Unn, kauaks meelde sõbraliku, julgustava ja vahel ka vembumehena.
Uuno Teras

Aasta 2013, pikk talv.

Ikka ebatavaline, 6. aprilli hommik, veebikaamerast avaneb Lõuna-Eesti hingematvalt kaunis, paksu lumevaibaga kaetud lagendike südatalve vaade!

Lehed