Eesti purilennu uus rajajoon

Nagu kodulehel eespool juba teada, saabus Eestisse selle aasta septembris viimase veerandsaja aasta teine (!) uus purilennukitüüp, 18- m võistlusklassi kuum tegija „JS-1“, mille värskeks omanikuks on kohalik purilendur hr. Teet Jaagomägi.
Nüüd lendab lennuhooajal Eesti taevaski selline purilennuk, mille aerodünaamiline väärtus ületab numbri 50, esmakordselt!

Meenuvad ajad, mil vanust mul oli, nii alla neljakümne. Unistuseks oli kunagi lennata selle aja uudispurilennukiga „Discus“, mille lauglemisväärtus tolle aja standardklassi purilennuki kohta oli ennekuulmatu – üle 40-ne. Aastad olid siis 1980... , olid teised ajad.

Nüüd kui minu vanus ületab 60-ne piiri on vahepeal palju vett merde voolanud. Maailmas on ammu ületatud purilennuki lauglemisväärtus 60, pea kümme aastat tagasi isegi ka 70-ne piir.
Vaatamata karmidele vaestele aegadele, Eesti vaikelu ja nii mitmegi tegevusala taandarenguga ning bürokraatiaga leppinuna, üllatas mind 13. oktoobril, võimalus esmakordselt lennata (pealegi veel Eesti õhuruumis) purilennukil, mille L/D ületab isegi kunagise unistuse piiri, nüüd 50. Tänud Teedule.

Ei tea kuidas jääb L/D piiride 60 või isegi 70 omandamisega, peaks vist kuskil välismaal ikkagi ära käima, äkki läheb korda.

Kommentaarid

Tore kuulda, et vana hobune ka kaeru sai Smile

Kevadel siis proovime ära ka selle, et kas õnnestub Ridali-Tartu-Ridali näiteks 40 minutiga lennata!
Või Ridali-Jõgeva-Karksi-Ridali kolmnurk 2 tunniga. 2.5 tundi oleks Eesti tingimustes ka üsna hea vist.

Minu eilne lend andis ka hea emotsioonilaksu. Oktoobri keskpaik, maa pealt vaadates ei tundnud ikka üldse lennuilma. Aga ometigi sain lennata Vastse-Kuusteni välja!

Ja et peale korralikke vihmasid ja 100% kõrge kihi vahepraos sai jälle termikat teha... Lahe!