WGC 2016 9. võistluspäev

See tuli kõige paremini välja 6. koht.

Stardist läksin 5 mintsa liiga vara. Poolakad lahkusid, ülejäänud passisid ja mina siis mõnega seal vahepeal. Kaks tõusu hiljem oli aga juba kriis käes ja suur punt sõitis mulle tagant järele.

Lubati ülikõva lennuilma, aga seda ei paistnud kuskil. Pilved hakkasid kohe kell 13 üle arenema ja klubiklassis tähendab see parajat nikerdamist, et ülelennud toimiksid.

Päev läks teatud mõttes kogu aeg ühte stampi pidi. Katsusin lõpuks ometi pundis normaalselt püsida. Mis aga väga huvitav, puntide koosseis muutus pidevalt. Alguses olin õnnelik, et sattusin jälle maailmameistriga koos lendama, aga mingi aja pärast oli ta kadunud. Teekonnal kohtasin teda jälle korra, et siis protokollis teda jälle kohata minust kõvasti tagapool...

Poolas läks ilm päris heaks ja rahvas hakkas tormama. Küsimus oli selles, et kas praegune 3 m/s tõus on piisavalt hea või on järgmine parem? Ässad kibelesid sageli poole pealt minema, mina mõnikord ka, mõnikord mitte. Mul lihtsalt vedas enamasti ja valik oli õige.

Eestis pole kunagi sellist asja, et võtad suuna sirgelt 170 km kaugusele ja kütad. See task sihuke oli. Alguses näitas kompuuter, et seda otsa tuleb 3.5 tundi minna vastutuules.

Tagasiteel hakkas asi tõsiseks minema. Tekkisid suured kinni kasvanud alad ja minu taktika võimalikult pilvede lähedale hoida toimis paremini. Mõned olid ikka väga-väga madalale jäänud metsade kohal, see maksis kiiruses väga kõvasti. Kolmas pöördepunkt tuli võtta jälle Mordoris ja siis kuidagi hiilida allatuult päikese poole:

Lõpulennule asutasin olukorras, kus kõrgusevaru oli null. Või oli veel vähem, keeruline öelda. XCSoar näitab üht, S100 teist, vahe tüüpiliselt 200 meetrit. Mul on siiani segane, et mis mida näitab. Kõrgust finišis sealse miinimumkõrgusega 250MSL? Kõrgust lennuväljal (mis on 5 km kaugemal) koos varukõrgusega 200m? Eelmine aasta oli lihtne, finiš oli lennuväljal, nüüd on 5 km varem.

Mina oleks riskides juba lõpule sättinud, aga kohalik LM ja vahepeal liider olnud poolakas BZ muudkui kruttisid viimast tõusu. Lõpulennul tundus, et minu otsus oleks jälle õige olnud. Aga vahet pole, mingit poodiumikoha või elu peale võistlust enam ei olnud ja lasin heameelega nats tirri. Varem on lõpulennud suhteliselt närvilised olnud.

 

Natuke praktilist infot ka: ühe hollandlasele jututades näitas ta mulle sellist tarkvara: https://github.com/GliderGeek/PySoar/releases

Sellega saab Soaringspotis kogu oma klassi päeva tulemused alla laadida ja genereerida Exceli faili kõigi oluliste lennuparameetritega. Siia blogisse ei saa Exceli faile panna, sestap link dropboxi lingile: https://dl.dropboxusercontent.com/u/18987308/Analysis_PySoar_Day9.xls  

Mõnes lennuelemendis mõnel lõigul olin päeva parim.

 

Kommentaarid

Võimas! Elasime Ridalis lennule kaasa.