Tallinn, Dubai ja Heathrow

Eilsest Timesist lugesin huvitavat artiklit Dubai lennujaama 3. terminalist (http://business.timesonline.co.uk/tol/business/industry_sectors/transpor...). Artiklis võrreldi seda Heathrow 5. terminaliga, mis avati käesoleva aasta märtsis suure jamaga. Mõlemad terminalid võimaldavad teenindada 30 miljonit reisijat aastas. Kirjutama ajendas mind väide, et Inglismaal mõeldakse "in increments", Dubais aga "in huge leaps".

Heathrow lennuväli oli oma võimsuse ammendanud --- ehitusjärgne läbilaskevõime oli 45 miljonit resijat aastas, tegelik 68 miljonit. Uus terminal 5 oli hädavajalik.

Dubais aga kahekordistati lennujaama läbilaskevõimet (30lt 60 miljonini), samas aga loodetakse teenindada vaid 40 miljonit reisijat käesoleval aastal. Väga selgelt on tegemist tulevikku suunatud mõtlemisega.

Tallinna lennujaam teenindas 2007. aastal 1.7 miljonit reisijat (ehitusjärgne läbilaskevõime 1.4 miljonit) ja uus juurdeehitus võimaldab teenindada poole rohkem (http://ap3.ee/Default2.aspx?PaperArticle=1&code=3964/new_eri_artiklid_39...). Mis moodi mõtlemisega (kas inglise või Dubai moodi) on Tallinnas tegemist?