Leedu Mix klass lahtised meistrivõistlused 2015 - 5. võistluspäev

Elmeril oli õigus, tänane ilm oli huvitav. Läänes seisis külmem õhk ja täpselt meie taski joonel lubati konvergentsijoont. Küsimus oli, et kas ta on 10 km õiges või vales kohas. Oli peaaegu vales.
Esimesel etapil tegin jälle oma lolluse ja läksin liiga otse. Peale Augustowist põhja poole pööramist oli näha, et ilm läheb jamaks, enda suureks üllatuseks jõudsin meie klassi teistele võistlejatele järele. Valmistas headmeelt, sest otse ees oli näha, et ilma üldse pole ja tundus väga mugav teistel järel hoida. Murepilved tekkisid üsna pea kui nägin, et ma ei libise teistelt eest ära ja handicap hakkas minu kahjuks tööle. 

 

Paha lugu seisnes selles, et pöördepunkt oli veel 40 km täiesti seisva õhu sees. Hiilisime siis netsa kohal nii lähedale kui saime ja edasi läks huvitavaks. Duo pani pöördepunkti poole lauglema ilmse plaaniga kuidagi metsani tagasi venitada, ülejäänud vahelduva eduga järel. Siiamaani nuputan, miks Duo vee sellel hetkel välja lasi. Kodu oli hiiglama kaugel ja vastutuult. Pabistasin ja lasin ka törtsu välja, aga mõtlesin ümber ja õieti tegin. Tagasiteel olid pilved metsa kohal hiiglama kaugel, aga siiski mitte lootusetult. Närv oli sees sellele vaatamata. Mingi ülinõrga tõusu proovisime ära ja mina ja Duo otsustasime sellest lahkuda, teised jäid sinna maha jullama. Järsku enne metsa sain ilusa 2se tõusu, Duo läks, nina ees, otse alla metsa. Adam pärast ütles, et "probleemi polnud, me juba 500m peal saime pilveni ja tõusu". Natuke hiljem saime pilve all uuesti kokku. Meie lennu erinevus seisnes selles, et minul lihtsalt täiega vedas - Duo läks tõusust umbes 100m mööda. Sestap ongi tiimis hea lennata, üksteisest natukene kõrvale hoides taevast läbi kammida. Duo aga lendas külma pea ja arvestusega, et ees paistev pilv koos metsaga PEAB töötama. Ülejäänud kamp tegi sama, aga võttis närvide tõttu tõusu ilma nõrgemas servas ja kaotasid seeläbi aega. Tagantjärele logide järgi on näha, et selle pöördepunkti lahendamiseks oli teine sama hea meetod ka - lennata hiigelkaua otse tundmatusse (lilla joon, FL) ja siis loota, et jõuad metsani välja. 

Selleks ajaks olin ma Duoga nii kaua koos olnud, et lootus neid võistlusel lüüa oli kadunud. Sestap mõtlesin nende järel lennata ja õppida. Valesti tegin, see maksis ilmselt täna esikoha. Nad olid ballasti välja lasknud ja vingerdasid mööda pilveräbalaid. Eriti hulluks läks asi viimase pöördepunkti eel - nad kaldusid kursist lausa 90 kraadi kõrvale. Mina oma peaga oleks otse pannud, täpselt teekonnajoonel oli pilv näha. Selle asemel siis jorutasin nende järel ja alles kui tõus pussuma hakkas, lõin käega ja läksin ära. Kompuuter näitas, et olen jõudnud lõpulennu raadiusesse 100m varuga (NB! 90 km oli veel minna finišini!) ja ees paistis veel üks pilv. Arvasin, et tulevad järgi, aga Duo eestvõttel mindi lausa veel kaugemale ära. Selle otsusega võitsin kõvasti aega tagasi. Adam tuli lausa pärast uurima, et mis settingud mul olid ja kuna alustasin lõpulendu jne. Paistis, et olin teda oma liigutusega üllatanud. Ma ise arvan vastupidi, jäin selgelt hiljaks selle otsusega.
Samas mine tea - lõpulennud siin kannavad väga hästi. Arvasin kolmandal päeval oma peaga, et sellega võib arvestada, oleks ainult riskijulgust. Kogenud Adam aga oli teist nägu - et kui oleks tiim ja keegi ees lendaks ja ilmaolusid teataks, siis võiks selle peale välja minna, et lõpus metsad kannavad. Aga kõrgel pilvede all ja häguseks mineva atmosfääriga ette ei näe ja olusid ei tea. Kõlab nagu kogenematu (hull)julgus versus paljunäinud lenduri kogemused.

Nii lähedale (kaotust ainult 19 punkti) nagu mina täna pole keegi sellel võistlusel veel "invaliidikärule" jõudnud, selles mõttes sai rekord tehtud. Võib-olla on kuumus (maandudes 19:30 oli +33!) hakanud kõigil ajusid kruttima ja tulevad juba kahtlased otsused. Esimest korda tundsin maandudes, et "oehhh...". Lisan tänased trajektoorid, no on ikka vänderdamist! Sakiai asus siis seal põrgus, kus Duo ballasti välja viskas ja Ryliskiai see viimane pöördepunkt. Trajektooril on hästi näha, kus minul lõpulend teistest varem hakkas ja kuidas ma seda vähemalt ühe tõsus võrra liiga hilja alustasin.

Kommentaarid

Paar küsimust Teedule:

  • Millal võistlus lõpeb
  • Mis juhtus Arturas Klimasauskasega - pärast esimest võistluspäeva pole too enam lennanud

Kirjuta suti sellest kah, kuidas hommikune briifing välja näeb ja mis toimub pärast päeva lõppu ehk siis sotsialiseerumise poolest

Lõpeb 15. augustil, autasustamine on 16ndal.
Klimasauskas teeb tööd ja lendab ainult nädalavahetusel.
Pärast päeva osa rahvast jõmiseb baaris, aga ma täpselt ei tea, teen tööd Smile
Briifing:
1) eelmise päeva võitjatele plaksutamine
2) ohtlike ja trahvipunkte toonud situatsioonide kohta näpuviibutus (esimestel päevadel ikka juhtus, nüüd on rahvas üsna ontlikuks hakanud)
3) meteo tutvustus
4) taskide tutvustus. Tõusu ja maandumisskeemide tutvustus
5) muud kohalalgatatud asjad. Tavaliselt 20 minutit

Paistab, et täna tuli teine platsile minek.