Leedu Mix klass lahtised meistrivõistlused 2015 - 2. võistluspäev

Eilne päev oli siis selles mõttes suurepärane, et sellest sai ainult paremaks minna. Ülikena oli ka see, et ma ei jäänud oma elu esimesel võistlusstardil päris viimaseks. 
Starti lükati 1h edasi, sest termika käivitumiseks oli vaja +28. See on alles algus, järgmised päevad tõotavad veel kuumemad tulla.

Tänased õppetunnid:
1) tean küll, et ülelennul tuleb mcready panna eeldatava JÄRGMIS(T)E tõusude järgi, aga ikkagi... Selja taga oli 130 km jullamist sinise taeva alla tekkivate petlike räbalate all (ja eilne platsile kukkumine ka), aga nii ma ei julgenud suruda nagu vaja. Ülelennu ajal mõtlesin küll, et "nüüd ma teen selgelt valesti", aga no ei julenud. Leedu-Poola piiri ääres on metsamassiiv, mis töötab ülivõimsalt. Sellele lähenedes oleks pidanud kas tegema hästi pika ülelennu või kiire lennu, sest 3-4sed tõusud olid ju silmaga näha. OK, ma polnud enne kunagi siin lennanud, ja sestap väike risk oli, et pilved on ilusamad nagu tegelikkus, aga siin oleks võinud leedukate reklaami natuke pimesi uskuda ka.
2) teine aps oli lõpulennu arvestus. Kompuuter näitas 10km enne viimast pöördepunkti ja 75 km enne lõppu, et hakka aga lauglema, aga jälle ei julgenud. Lõpulennul tegin veel paar täiesti-täiesti ebavajalikku spiraali ka, sest kõrgusevaru muudkui tiksus vähemaks. Kui lennuväljale lähemale sain, siis hakkas kandma, ja pidin 220 sisse vajutama, et kõrgust natukenegi kulutada... kui äkki see kõrgus kuskile kadus ja kõht oli vastu maad. Närv oli täitsa must, aga siis tuli minust madalamalt ja kiiremini Duo Discus! See võttis ühest küljest närvi kohe maha, teisest küljest tõi häbipuna palgele. Sest sain ju lõpulennul naturaalselt Duo käest ära - 70 km tagasi oli ta minust ehk 100m allpool.
Pociunai väli on all orus. Kui instrumendid näitavad kõrgust rajapinnast, siis lõpulennul maapinnast on usutavasti 50-100 meetrit vähem reljeefi tõttu. Igatahes viimasel 20 kilomeetril polnud finishit kuskil metsade taga näha ja see tegi üsna kõhedaks olemise.
3) midagi head ka. Lõunas panin isegi 50 kraadi teekonnajoonest ära vasakule, sest metsamassiivi kohal olid 2-3-4sed tõusud, aga tasandikul, mida pidi olime juba 140 km virelenud, terendus sama saatus. Kaarega minek osutus õigeks valikuks - selle lõiguga sain Duo Discusele järgi ja mööda ja raputasin teised maha. Võib-olla veel natuke suurem kaar oleks võimaldanud 100-kilomeetrise lõpulennu (pilve alus ikkagi 2200), aga no eks järgmine kord olen targem.

Millegipärast ei suuda Skylines mu tänase lennu ametlikku logi alla neelata - viib ekvaatorile ja pangestub. Veebis vaatamiseks panin telefonist tehtud logi https://skylines.aero/flights/51798/, aga sealt ei tasu autentset kompenseeritud vario infot otsida. Tõsistele huvilistele on logid siin: http://www.soaringspot.com/en_gb/lsf-club2015/results/mix-klase/task-2-o...

 

Kommentaarid

Peaks ikka Like nupu siia veebilehele tekitama. Vahel pole endal midagi tarka ütelda, kuid tahaks mingil moel oma poolehoidu väljendada.

Väga kõva sõna on, et üleüldse keegi Eestist võistleb!!! Ja tulemused on ka väga tublid!!!

Selline imelik masin lendas siin ringi: https://www.facebook.com/janina.leonavicienepaplauskaite/media_set?set=a...

Selle masina kohta saab rohkem lugeda siit: http://www.manosparnai.lt/page.php?51

Teet, suur tänu edastatud ülevaadete eest. Jube mõnus lugeda ja Sind jälgida ja uhke tunne on ka Smile

Kolmanda päeva task 334km: http://www.soaringspot.com/en_gb/lsf-club2015/tasks/mix-klase/task-3-on-...

Täna minnakse pöördepunkti järele ka Poola Augustowisse