Idee ellu !

Lugupeetud klubiliikmed.
Mul mõlgub juba ammusest ajas peas idee,kuidas lennuk ilma mootori jõuta õhku tõsta.
Idee iseenesest on väga lihtne,lennuki tiivad tuleb katta viiesajastega. Peale viimase kupüüri paigaldamist tõuseb lennuk vertikaalselt õhku.
Praeguse mootori paigaldasin üksnes rahapuuduse tõttu.
Ja siit ongi mul üks suur palve kõigile ja väike Peetrile.
Kõigepealt suur.
Klubi liikmed ,kes külastavad Ridalit,palun kleepige 19 tiibadele kummiliimiga viiesajaseid. Koht pole tähtis,küll ma nad õiges järjekorras paika panen.
Juhuks kui soojad ilmad saabuvad varem kui tiivad kaetud saavad,on mul varuvariant.
Seega väke palve Peetrile.

Peeter ,leia kaks autentset pioneerirätti,sest mine seda mootorit tea.

See on juhuks kui peaks veel mõni koterman peidus olema .

Sellise hirmu ees,nagu kaelarätt ja selle kandja vägiteod,taandub ka kõige väänkaelsem vastane.
Kutsun kõiki külastama Ridalit.

Tegelikult on olemas selline asju tõstev jõud, mille kõrval viiesajased, kaelarätid, pisuhännad ja bensiin tunduvad kahvatud.
Kunagi oli Budjonnõi kohanud oma endist sõjakaaslast, kes kandis auklikke saapaid ja räbaldunud sinelit. Budjonnõi küsis:Kus sa elad? Sõber vastas:Soosaarel väikeses putkas. Budjonnõi ütles:Valetad, sa elad küla servas suure aiaga uhkes majas, kolme päeva pärast tulen külla! Kolme päeva pärast läks Budjonnõi sõbrale külla ja võttiski sõber teda rikkalikult kostitades vastu uhkes teremis.
Ja seega võimegi jälle rahulolevalt tunnistada rahvatarkust:tõde tõuseb, vale vaob.

NSV Liidu kommunismiajastu siberil on olnud hämmastav mõju meie Peetri (Habe) isiksuse kujundamisel. Peeter on saanud punamaagia ülimad võimed, mille kõrval kahvatuvad isegi issanda enda imeteod. Milleks lennuaparaadiga jännata, peaks piisama käte laiali sirutamisest ning lend Ridali taevalaotuses võiks alata.

Kahtlemata on nõukogude ajastu jätnud mu hinge kustumatuid jälgi. 1982 Märtsis, kui nl kaitseministri kevadine käskkiri välja tuli, olid mõned viisnurgakujulised jäljed nädala jooksul tagumiku peal isegi silmnähtavad, nagu mulle tookord saunas väideti. See kõik meeldis mulle nii, et pidevalt oli tahtmine öelda Shvejki sõnadega: lollus ruudus. Hoolimata sellest, et mulle jäid komsomoli ridadesse kuulumise eelised maitsmata, näen ma siiski ilmselt tolleaegsete mõjude ajel praeguses ametlikus asjaajamises läbi kumamas ehedat brezhnevismi. Kes leiab, et seadused ja ametlik asjaajamine on mõjutanud siinset harrastuslendamist soodustavalt, visaku esimene kivi.

Viktor, ma tahn tegelikult vastata sulle. Mina isiklikult imetlen küll seda fakti, et vaatamata kümnele aastale on ikkagi üks motopurilennuk olemas.Kõik vanad lepingud on selle kõrval ilmselt bullshit. Mis puutub aga sinu hilisesse kirjanduslikku kujundisse, siis , ära olegi nii kindel, et sinu seda tööd nn. viiesajastega hinnatakse.
Sinu äriplaan , milline ta ka poleks, on ilmselt hukkumisele määraud,sest kust need motopurilennu huvilised siis Ridalisse tuleksid?

Jaan

Head klubikaaslased ,külalislugejad ja lennuabistajad.

Mu süda on kurb ja meel nukker .Nimelt käisin alles eile õhtul kontrollimas ,kas mõni viiesajane ehk tiiva serva küljes ripub ,aga ei midagi.
Leidsin ainult paar larakat linnusitta. Habe pole kaelarätti siiani toonud,ise juba ei tea mis ajast komnoor. Kuhu me niisuguse leigusega Mägi-Eestis jõuame.
Põhja-Eestlased värvivad vähemalt puuslikuid ja löövad muidu veteranidega lärmi.
Minule isiklikult lärmi ja laimu vaja ei ole ,tonn bensiini kuluks küll ära et EUROnorme täita. Ja Lennuameti õnnistus kuluks ka . Tegelikult nii,et enne õnnistus ja siis bensiin.
Kui rahumeelsed noomitused tulemust ei anna,siis juhtub see mis juhtus eile.

Motopurilennuki kaptendirektor
Pole Tähtis

Viiesajaste vajaliku määra saavutamiseks oli maailma tehnikaajaloos juba enne Al Capone´i kasutusele võetud "Rumeenia sahtlina" tuntud seade, st. kui sahtli avad, on seal alati uued viiesajased sees, halvemal juhul tuleb ainult kääridega teineteise küljest lahti lõigata. Tundes Viktori tehnikaalaseid võimeid, imestan, et viiesajaste probleem, kui selline, üldse veel jutuks tuleb.