Veel ülestähendusi lähiajaloost.

Ajakirjas "Horisont"nr.3/2006 ilmus selline jutt:

Põltsamaa kodune lennukitöökoda

Igapäevane töö arhiivifilmide ja -fotodega Filmiarhiivis toob tihti päevavalgele nii mõndagi huvipakkuvat ja vahest isegi üllatavat. Kes oleks võinud arvata, et nelikümmend aastat tagasi valmis Põltsamaal puukuuris või nagu tolleaegne kroonika ütleb “koduses lennukitöökojas” omavalmistatud reaktiivhelikopter.

Konstruktoriks ja ehitajaks oli kohalik lukksepp Leonid Kutsar. Helikopter kandis firmamärki U-2. Kui uskuda filmikroonika teksti, siis oli selle lennumasina kiiruseks 100 km/h ja kandevõimeks kaks inimest.

Helikopter pandi kokku vana plaaneri osadest, lisaks kasutati traktori magneetot ja autobussi bensiinipumpa. Helikopteri jõuagregaatideks oli kaks reaktiivmootorit, kütteks sobis igasugune vedelkütus! Filmikaadritest võetud fotodel on näha ka valminud helikopterit ennast – millegipärast ei võimalda kroonikakaadrid seda vaadata lendamas. Arvatavasti peab selleks varuma piisavalt kujutlusvõimet.

HARALD RAUDI (1944) on Filmiarhiivi arhivaar.

Kommentaariks ütleksin, et annaks jumal ka minule niisugust ettevõtlikkust!

Kommentaarid

Selle riistapuu sünnist tehti ka telesaateid mitu.Esmalt ta tõusis koduaias paari meetri kõrgusele aga pulseerivatest reaktiivmootoritest tekkiv vibra oli suur.
Ehitasid kaks venda.Päriselt lendama kas hakkas või mitte,seda ma ei tea.Üks vendadest suri ja siis ta päris valmis veel ei olnud.Taat kurtis et noored ei viitsi asja üle mõelda ja abis pole kedagi,üksi tehes asi ei taha edeneda.
Vot sehuke mälupilt.

Kas tead, kuidas oli tehtud jõuülekanne?

Pole antud eksemplari näinud, kuid ilmselt oli tegemist sedalaadi asjandusega:
http://www.rqriley.com/glu-heli.htm

Juttu sellelaadsete kohta on natuke siin: http://www.aerospaceweb.org/question/helicopters/q0141.shtml

Kaido_signature