Varstu lennupäev 15. juulil, postitaja Hendrik Agur

Varstu lennupäev 15. juulil
Üritused Taasavatava Varstu lennuvälja auks korraldab EEHL koostöös Varstu vallavalitsusega Varstu lennupäeva 15. juulil Võrumaal Varstus.
Lisaks erinevate lennuvahendite külastajatele tutvustamisele toimub ka EEHL selle aasta esimene karikaetapp Lennurallis koos ja täpsusmaandumis- ja pommitamisvõistlustega.
Eeldatavalt saabub kuni 15 väike- ja ülikerglennukit, sh võimalusel Kaitseliidu AN-2 ja kopterid , motodeltaplaan, mootorpurilennuk, purilennukid, langevarjurid ning mootorvarjud. Tulemas on tõsine vana hea lennupäev! Tulge kohale! Kava vt altpoolt.Kasutusel on mururada 600 x 20 m, sellest 400 x 20 m on puhastatud ja parandatud asfaltrada. Otstes on üleminekud heinamaale. Kõrgtakistusteta avatud maastik rajapikendustel ca 3 km. Raja läved on tähistatud ning paigaldatakse ajutine tuulekott.

Lennuliikluse aktiivsel perioodil tagab korraldaja informatiivse iseloomuga raadioside raja olukorra ja ilmastiku kohta visuaalsel vaatlusel, sagedusel 125,0 Mhz kutsungi ”Varstu raadio” all. Lennuvälja kasutamine on kooskõlastatud Varstu vallavalitsusega.

kava 15.07.2006

10.00 – 11.30 Lennukite saabumine
12.00 – 12.30 Lennuvälja avamine, AN-2 avalend langevarjuritega
JAK 52 vigurlend
12.30 – 16.00 Huvilennud Cessna 172, ES-FCC (AS Pakker Avio)
12.30 – 14.00 Demolennud, Robinsson 44, ülikerglennukid, AN-2
12.30 – 13.30 Briifing võistlustest osavõtjatele, ettevalmistusaeg
13.15 – 18.30 Lennuralli, täpsuspommitamise- ja maandumise võistlused
18.30 – 19.00 Varstu lennuraja jooksukross
19.00 Autasustamine
19.30 – 20.00 lennukite äralennud

Märkus:
Sõltuvalt ilmastikutingimustele otsustab muudatused kavas lennundusürituse korraldaja. Lennundustegevuse kohta annab ilmastiku- ja lennuliiklusalast informatsiooni informaator Kert Normet raadiosagedusel 125,0 Mhz ning erinevate lennumasinate ja langevarjurite hüpped ja lennud kooskõlastatakse eelnevalt informaatoriga.

Märkus: NB! Info täieneb, jälgi muutusi!
Postitaja HendrikAgur on Esmaspäev, Juuli 10, 2006
Loe edasi... kommentaare?

Kommentaarid

Siis on laupäeval Ridalis lendamisega igavesti jama, kuna raadiosagedus sama ja seega eeter poolpeeretajate möla täis Sad

Miks küll korraldajad sellele ei mõelnud?

Kas siit hakkabki välja kooruma taust kuulujutule, et meil plaanitakse sagedus ära muuta? Niigi üle piiri saatjad kostavad sisse, nüüd veel lähedal olev lennujaam kasutab sama sagedust. Kui Ridalis samal ajal lennud, siis segadust saab palju olema.

Panin pisikese sellelaadse küsimuse üles ka EEHL kodukale

Vastusest EEHL leheküljel lähtub, et sama raadiosagedus on meelega valitud. Lennuväljad asetsevad lähestikku (35km) ja nii on paramini tagatud lennuohutus!?

Saan aru, kui lennuväljad oleks üksteisest 3,5 km kaugusel ja lennujuhtimine toimuks ühest-samast punktist aga praegusel juhul kahtlen küll, et tehti meile karuteene.
Eriti mõnus on olla näiteks finaalis ja kuulda eetrist, et keegi teeb vastaskursiga rajast madalalt ülelendu, prrrrr....

Mõtekas on olla samal sagedusel, sest nende nn. lennuralli marsruudid tulevad meie külje alla ja teisel sagedusel olles tekiks jama.

einar

Nüüs tahaks küll öelda, et tule taevas appi. Kas Ridalis siis arvatakse tõesti, et kogu lendamine käib seal? Samal sagedusel lendavad kõik Eesti lennulubid pluss lätlased, neid kõiki võib eetris kuulda. Ning pole lendamisega miskit jama. Pealegi on Varstu ja Ridali radade tähistused (kursid) erinevad ja kõik peaks aru saama, millisest rajast või lennuväljast käib jutt. Oleks tore küll kui eetris oleks rohkem asjalikku juttu, sunnib ka kõiki teisi pingutama ja kuulama ning mõtlema, et mida ikkagi öelda. Ma olen täisti kindel, et Ridalis suudetakse üks päev eetrit normaalselt kasutada. Ning kindlasti tuleb kasuks see, kui on kuulda, kuidas tegutseb hea lennujuht Varstus.
Rait

Tõepoolest, purilendajad võivad Varstu lendude ajaks minna üle mingile teisele kokkulepitud raadiosagedusele kui lennuilma on. Administreerimisele pole vaja midagi tõestada.

Matti, ohutuse seisukohast ongi oluline see, et kõik samas (õhu)ruumis lendajad kasutaksid sama sagedust. Ja kuidas kavatsed Sa vahetada sagedusi enamiku purilennukite peal olevate LS-4-dega?
Rait

Ma ei tahaks küll nii kogenud meestega vaielda, kuid mul on ohutusest pisut teine arusaam. Mõtle, kui meist keegi ei huvitu sellest üritusest ja ei viitsi ka reklaani lõpuni lugeda, et viimaste ridade vahelt avastada nüanss kattuvast sagedusest. Rahulikult lendame siin laupäeval, möliseme raadiosse klubisagedusele omapärast juttu mitte aimates, et me segame sellega lennutegevust lähistel asuval lennuväljal. Kas ei ole nii, et igasugustest lennuohutust puudutavatest nüanssidest teatatakse pikalt ette ja arutatakse kõigi osapooltega läbi, mitte ei jääda ootama, et ehk peremehed ise avastavad ja võtavad meetmed kasutusele. See sageduse kattumine oleks igati OK, kui korraldajad istuksid Ridali meestega ühise laua taha ja lepiksid kokku, kuidas tollel päeval käituda ja uuriksid ka, kuidas me seda sagedust ise igapäevaselt kasutame ja mis on meie saatjate parameetrid. Igati kasulik oleks toimida ühe päeva õigete raadioside reeglite järgi, kuipalju see purilennus üldse võimalik. Lubamatu on praegu see, et keegi pole meiega ühise laua taha istunud ja kui on võimalik selliseid asju ühepoolselt otsustada, siis see kujutab endast suurt ohtu lennundusele. Kujutage ette, kui Tallinna lennujuhid avastavad tipptunnil raadio eetris neile teadmata lähedal asuva kõrvallennuvälja möla, kuna seal on oma-algatuslikult tallina torni sagedus kasutusele võetud.

Kujutan ette situatsiooni, kus Varstu kohal valmistub lennuk langevarjureid välja viskama ja lennujuht üritab hoiatada, et all käib veel lennutegevus. Samal ajal hõigatakse Ridali köögist "Kõik purilennukid, koht ja kõrgus", ning see kostab käsisaatjast üle. Varstu lennujuht kuuleb seda ja tagasilugemist ei saa, peab ikkagi ära ootama kuni kes teab mitu purilennukit on endast ette kandnud. Selle ajaga aga hüppavad varjurid välja ja sajavad mõnele ringil olevale lennukile kaela.
Hendrik

Seda et keegi teist (meist?) huvi ei tunne, seda võib uskuda. Kuigi esimene teade ürituse toimumise kohta on EEHL kodulehel üleval alates mai algusest. Küll ilma sageduseta, aga Eestis on kõik sellised üritused olnud sagedusel 125 ja seda just purilennukite pärast.
Varstu lennujuhil on ka hea kuulata, kus purilennukid asuvad.
Ja see jutt, et keegi peaks Ridali omade käest küsima luba 125 peal töötamiseks, on naljakas. Lennunduse raadioside reeglid on kirjas ja kuskil pole öeldud, et on mingi purilennu sagedus, mida võib kasutada "mölisemiseks". Lisaks ei asu Varstu üldse Ridali purilennuala G2 piirides.
Tervitades ning ilusaid lennuilmu ja tolerantsust soovides
Rait

katsuks meie klubis ka seda kangete meeste igast asjast halva tuju pruulimise mentaliteeti veidi vähendada.
Hea kui Varstu on samal sagedusel - saab sinna ka platsile minna palju rahulikumalt.

125 Mhz on kahe 3000m kõrgusel asuva 1W saatjaga purilennuki vahel kuulda 500km kaugusele suht iga ilmaga ja 1000km kui vahepeal on täies ulatuses ilus ilm.

Varstu lennupeo korraldamise raadiosagedus ei ole mingi paratamatus.
Ridali Lennuklubi protesteerib katekooriliselt sellise omavoli puhul. EEHL juhatus on peo korraldamises kokku leppinud küll Varstu vallavalitsusega, kuid jätnud tegemata mingisugusegi kokkuleppe Ridali Lennuklubiga. EEhl juhtkonnal tuleb viivitamatult pöörduda Ridali Lennuklubi juhtkonna poole ja kooskõlastada omale mingi teine raadiosagedus. Eeldatavasti paneb EEHL juhtkond suurt rõhku lennuohutusele, siin on just see koht. Peo korraldajatel tuleb arvestada tingimata ka sellega, millises õhuruumis nad oma pidu ikka kavatsevad pidada, tagatud peab olema LENNUOHUTUS. Uue raadiosagaeduse taotlemiseks on neil veel natuke aega.

Varstu lennupäeva toimumine on minuarust küsimärgi all, sest Lennuamet vastas ühekordse lennuloa taotlusele eitavalt, Pakker ei tule kohale, mis teeb ilm ja muid lahtisi otsi ka veel, seega see 125,00 mhz ei ole arutamist siin väärt.

einar