Soome õhujõudude lennundusmuuseumis

Käisin suve lõpus TM-i rahade eest sellises kohas. TM andis muu hulgas käigu pealt kõigile oma kirjutajatele alkomeetrid. Kas seal ka mingi tagamõte oli - ei tea. Keegi igatahes üle nulli puhuda ei suutnud.

Lennundusmuuseumis oli igasuguseid huvitavaid eksponaate, mille seostest Soome õhujõududega saavad ehk kohalikud ise hästi aru. No näiteks see Rutani Quickie:

Või siis näiteks Polikarpov I-16 treeningversioon:

Või siis Kirp, mida meilgi siin keegi üritas populariseerida, milline üritus kõikide soodsate asjaolude kokkulangemisel läbi kukkus:

Kogu ekspositsiooni krooniks oli aga kaagapuu, mille otstarvet me esimese pilguga ei suutnudki kohe tuvastada. Selge oli see, et tegemist on mingi sõidukiga (kuigi spekuleeriti ka mingist soojapuhurist vms. jama. Kahtlus oli, kas tegu on paadi või lennukiga. Selgitust andis kõrval olev seletuskiri, mille panen siinkohal nähtavale viitsimata seda tõlkida:

Asi ise kah:

Niipalju kommentaariks, et uskumatu lennumasin oli tehtud ilma igasuguste ribide, talade jms. tugevdava kraamita. Tiivad (kui neid tiibadeks saab nimetada) olid õhukesest alumiiniumplekist tehtud lödid moodustised, mis kohe kuidagi poleks saanud inimest kanda. See keskel olev pleksiklaasist moodustis oli kuppel, kuhu piloot pidi mahutama oma peakolu. Selle suurus ütleb konstruktori kohta kah üht-teist.