Siin Florida, krokside maa, 2 pilti

Vahendan Viktori kirja ja teises mailis oli saatnud kaks pilti mõõdus 2592x1944 pixslit, siit ka probleem, et ei saa laadida ega saata. Vähendasin pikslite arvu 640x480 ja siin nad siis on. No vaadates pilte, jääb Viktor floriidasse veel paariks aastaks :)! Ja kümmet langevarjurit sellesse kärusse ka ei mahuta.

Viktor:

Tervitus Floridast.
Üritasin sulle paari pilti saata aga pool tundi ponnistusi ei andnud tulemusi. Teen siis pisikirja. Vahel raip neelab ka selle nagu musta auku. Seega lihtinimese ühendused on puhtalt öeldes vahel sitad. Aga vahel on õnne nagu loteriiga..Mingi koterman istub mul arvutis ja annab veateateid, millest ma täpselt aru ei saa. Mingi jama tulemüüri ja serveri ning arvuti omavahelise suhtega. Aeg üheduse loomiseks vist limiteeritud. Mõnda Eesti saiti ei teegi lahti. Arvutispetsi abist oli ainult korraks kasu. No üritan edaspidi veel. Aeg läheb nii ruttu, et õhtul internet sobib enamasti uudiste lugemiseks, vara hommikul on asi parem . Siis ei viitsi väga tõusta ja siis ka molu puhtaks ja sõit ametisse.Kodused tahavad ka teada, kuidas elan. Eile nägin raketi starti . Oli kah. Natuke müristas ja junn kihutas taeva sügavusse. Aga esimest korda uudiseks ikka.
Tervita ka teisi.CompAir 8CompAir 8
Viktor CompAirigaViktor CompAiriga

Lennuk tundub tõesti väike nagu mudellennuk. Tore näha, et Viktor ikka rõõmus ja tervise juures.

Viktor on ameeriklastele lausa maksu peale pannud:)

Munimeter

"Aga ükskord algab aega, kus kõik langevarjud kahel otsal lausa lähvad lõkendama; lausa
tuleleeki lõikab käe nöörikammitsasta – küll siis Viktor jõuab koju oma langevarjuritele õnne
tooma, Eesti langevarjundust uueks looma."

Mõned nädalad veel ja Viktor on tagasi. Seda, kas MuniAir 8 või muu lennukiga, seda me ei tea. Kõik floriida muuseumid tal viimseni läbi käidud ja kõiki alligaatoreid teab nägupidi. Munimeter mingi parkimisautomaat ?

einar

Parkimisautomaadid New York'is jah.

Ärev teade on saabunud Floridast, kus kohalik politsei on eeluurimiseks kinni pidanud meie Viktori. Esialgu pannakse talle süüks mustanahaliste kiusamist ja tööle kihutamist, aga põhjus võib olla palju suurem. Kauaks veel Viktor nüüd sinna jääb, on selgusetu. Igatahes niipea me teda ei näe. Uue supervisori otsimist on juba alustatud. Helistasin ka Esterile, aga too muudkui nutab, lapselapsed nõuavad vanaisa ja tahavad Ridalisse tulla.

einar

Arvatavasti ei lugenud Viktor ennast rahvaloenduse ajal üle ja nüüd immigratsiooniamet kahtlustab, et ta soovib hoopis Ameerika kodakondsust. Ju seepärast ta arreteeritigi.

Viktor jääb Floridasse edasi, kuni lennuk valmis on. 1. juulil hakkab Compair Kuusikul planeeritult langevarjureid alla loopima. Viktorit kiidetakse, saab hakkama, aga kotib ka lennukiehitajaid. Lennuki tiivad on valmis, suured tundrarehvid jõudsid kohale, mootorit veel ei ole.
Oli vahetanud elukohta, saab õhtul maja juures jalutada. Ester oli igatahes rahul, et Viktoril uus elu on.

einar

paneel sellele lennukile:
paneelpaneel
Compairi mõõteriistade paneelCompairi mõõteriistade paneel
Need pildid olid netis üleval, konkreetselt sellele lennukile.

einar

http://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=144853
Üle 10 % valmistatud Compair 8 on õnnetustesse sattunud.

einar

kust sa selle 10% loed?

25 valmistatud, kolm alla kukkunud.

einar

Mhmh. Samas on kõik lõhutud piloodi poolt õhkutõususmisel - nina aeti liiga püsti ja hakkas varisema. Kusagil Ladina-Ameerikas on CA7 kukkunud alla juhisesüsteemi kinnikiilumise tõttu. Lennuk läks selili pöörisesse ega tulnudki välja.

Soome Compairi pealt on ka hüppamine ära keelatud.

einar

Mingi allikas ka on?

--
Jura jutt. Lennukit opereeriva klubi soomlased kostsid selle peale järgmiselt:
compair is just broken at the moment. it needs some part and itll start flying again. So i guess complete bullshit.

Järgmine kojulennupilet on broneeritud mai lõpuks. Viktoril läheb jätkuvalt hästi. Käib mööda ehitus- ja rauapoode, ostab tellib juppe toorikuid Compairi ehituseks, treipingis treiab detaile. Edeneb. Keresse tuleb valmistada 400 l lisakütuse paak, et jõuda kodumaale. Mootorit lennukil veel peal ei ole. Ehituskoht olevat suht tolmune ja räpane. Info allikaks on Illimar Muni Viktori poeg, kes vaatas Ridalis üle oma isa kinnis- ja vallasvara seisukorra.

einar

Video sellest, kui Compair 7 selili pöörises alla tuleb.
http://www.youtube.com/watch?v=QmTa2ogcgbo
Lisaks kõik muud hädad ja tundub uskumatu, kui meie Lennuamet kunagi käpa alla paneb.

einar

Nagu ma aru saan, jäid kõik pardal olnud inimesed terveks.
Kas Sul, Einar, on midagi isiklikku CompAiri vastu? Või oled lihtsalt Viktori peale kade?
Rait

Ei kumbagi, ei isiklikku ega ole kade. Ise ei ole sellise mõtte peale tulnudki ! Viktori üle heameel. Aga lennuki kohta ei ole mitte midagi valesti kirjutatud, tõde ja faktid. Isegi piloot ei usaldanud lennukit, vari oli seljas.

einar

Vari võis seljas olla ka eeskirjadest lähtuvalt. Vanasti (ma ei tea kuidas täna) kehtis ka Ridalis pukseerijal varju kandmise nõue, kas Wilgat ei tohiks ka usaldada?
Rait

Eestis pole vist midagi seekohta öeldud, aga suuremal jaos riikides on hüppelennuki piloodil alati vari nõutud. Või siis lennuki käsiraamatus tulenevalt ntx kõik Cessna Caravanid. Viimaste turvalisuse kohta küll nagu midagi öelda ei saa.

Nii tõsise asja juures seda ameerikmanni seletamist-kirjutist lugedes kisub muigama. Sarnaseid muinasjutte varasemate hunnikusse panekute puhul on siin ennegi kuulda olnud. Näiteks kunagi koerake lükkas gaasieebli tühikäigule jne. Tegelikult oli kütusefilter ja pump otsast otsani sitta täis. Lihtsalt stardil oli see viimane hetk, kus mootor enam kütust ei saanud. Aga FAA meestele koerakese seletus sobis. Lisan, et selle ajaloolise pumba võtsin mina lahti ja ei uskunud oma silmi, et see on tõsi mis seal sees.

Antud hunnikusse panekul on üks kummaline asi. Kui tunnis maandub lennukeid nagu kärbseid, siis võib arvata, et see sündmus ei paku kellelegi huvi.
Selle lennuki puhul oli teisiti. Päris paljud sirutasid kaelu ja mõni ärksam otsis fotoka välja.
Piloot tegi lennuvälja uudistades-ringitades enne maandumist 90 kraadise kallakuga pööranguid !
Uljas poiss, tekitas ka palju näinud pilootides varakult sedasi huvi.
Tema maanduma tulles keegi ruleeris rajale liiga tormakalt lähedale.

Ta katkestas lähenemise ja lendas juba hulga maad horisontaalselt, umbes 10 m kõrgusel. Pealtnägijad piloodid olid arvamusel, et mitte alla 90 knotsi kiirusel. Külgtuul oli umbes 10-12 knotsi. Ta tegi pärituule pöörangu, kallakuga 90 kraadi!!
Lahutades pärituule osa ja kui kallak 90 kraadi, siis .....
Pealtnägijate jutu järgi oli tegemist pööranguga, mitte mingisuguse kontrollimatu bla-bla-blaga.

Edasi oli meestel ropult õnne. Vedasid natuke kriipsu tiivaga, siis tuli vesi, pistsid kuuma mootori vette, pildus kukerpallitades lutsu lüües üleliigsed osad küljest ja lendasid kuivale maale välja võsa äärde.

Kui mina teiste hüüete järgi pilgu angaari uksest välja suunasin, siis märg mootor veel tossas ja vilkuritega autod sõitsid. Päästjad sealsamas läheduses. Ja varsti tulid ka algusest peale näinud ning esimeste seas juurde sõitnud inimesed, kes rääkisid , et mehed ronisid kabiinist ise välja. Olid ühes tükis. Lennuk selle paugu peale samuti liigagi terve.

See riistapuu oleks müüdud Chili langevarjurite klubile. Kahe nädala pärast tulid samad ostjad Eesti lennukit vaatama ja ostavad ikkagi Oregonist järgmise CompAiri, et sellest hüppelennuk teha. Sõsarklubis neil üks on.
Vaat et iga paari-kolme nädala tagant nad siin midagi hunnikusse keeravad. Lennukiromulad võtavad tänuga vastu.

http://www.thekathrynreport.com/2012/11/aerocomp-ca-8-n155jd-aircraft-on...
siin on pilte ka.
FAA inspektorid seega puhta lollid :). Pooled CA on juba puru kukkunud, osa neist remonditud, taastatud. Lennuk hea ja turvaline.

einar

Vaatan neid pilte ja ei oska nendelt kuidagi välja lugeda FAA lollust ega tarkust. Piloot on asja seletanud nii ja FAA arvamus kunagi tuleb. Ainus mida näha saab, et lennuk on paugu suurust arvestades liigagi terve.
Kaugus raja otsast ja raja keskjoonest näitavad, et trilladi-tralladi oli kaunis pikk.

Milline on nende asjade seos lennuki omadustega?

Lähim compair asub Soomes. Nemad lendavat mitu aastat ja nendelt saab küsida , kas on hea lennuk, kas on äärmiselt halb lennuk. Miks nad teda hoiavad ja või miks nad pole kiires korras maha müünud. On see neil pidevalt teemaks.
Mina õnneks või kahjuks selliseid arvamusi ei määra ega suuna.

Minul on ainult teada tühiseid asju õnnetustest pealtnägijate ja tegijate kaudu. Ja paraku raport ja nende jutud kokku ei klapi. Kui mainida, et raportis on hoopis nii kirjutatud, siis hakkavad naerma.
Mis mina sinna teha saan ?

Püüdsin valgustada praeguste asjade tegelikku kulgu. No ei õnnestunud siis. Jääme arvamuse juurde kui sulle see sobib, et airplane's flight controls became "extremely heavy and unresponsive"

Vaja veel leida seletus, mis siis põhjustas extremely heavy and unresponsive"

Mis selle postitusega nüüd öelda tahadki? Igavusest niisama itriigi kütta pole ju mõtet. Kui häda näed laita, siis tule ja aita. Mis on su konstruktiivsed soovitused nii selle lennuki kui ka Viktori tegemiste osas?

Kindel arvamus selle lennuki suhtes on, et ta on ohtlik lendurile ja hüppajatele, seda palju rohkem, kui teised hüppelennukid. Mul on õigus oma arvamusele ja jään nende sõnade juurde. Pole mõtet mind milleski süüdistada. Ja jään lõpuni Ridali "tanki" :)!
Viktor aga võiks võtta selle kütusepumba ja filtri, ning anda need üle FAA inspektorile, vabastada süüst süüta hukkunud Ameerika koerakese, ta rehabiliteerida.
Edaspidi on aga plaan veel rohkem eralduda muust surimurist, joon vahele tõmmata ja minna oma rada. Purilend pakub uusi väljakutseid ja arenguruumi on meil ka.
Head aasta lõppu !

einar

Koerake ei hukkunud, piloot ordnungis ja lendab edasi. Koerakese saatusest paraku ei tea midagi. Loodan, et ka tema elab hästi.
Ja maailmaparandamisega tegelema hakata ..... Hunt selle filtri ja pumbaga. Eks selle klaarisid omavahel hooldajad ja lendajad.

Pigem teevad kadedaks purilennukid, mida näinud olen. Aparatuur viimase peal. Armatuurlaud kuvareid(kompuutreid) täis. Ilm jookseb igasugustes parameetrites ekraanil. Neil ju ummamuudu ilmateenistus, mida Euroopas pole. Autopiloot reeglina peal. Jääb veel küsida, mida mehed teevad. Pole kuulnud, et ameerikmannid teistest peajagu üle oleks.
Kahjuks on nad Lake Landi kandis ja sinna on omajagu maad. Idarannik on sõjaväebaase täis. Siin purilendu teha ei saa.

Õnnitlused Viktorile! Aatomik kirjutab, et eile käis FAA inspektor kohapeal, vaatas lennuki ja paberimajanduse üle. Kommenteeris, et "this is the best Compair I have ever seen". Lennukõlblikkussertifikaadi on käes ja loodetavasti saab esmaspäeval testlendudega alustada.

Pilt ka: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/541824_1015142782...

Lehed