Gliding International

Tellisin omale sellise ajakirja. Uus-Meremaal pannakse kokku. Esimene eksemplar oli pettumus, sest tegu A5 formaadis ajakirjaga. Lugudes selgus, et kui 1500 tellijat on koos, siis tuleb A4. Tellimise raha eest saab kaks tasuta väikest reklaami üles panna. Arvan, et suvel võiks seda ka teha. Panen siia siis üles mõned rohkem või vähem uudised, mis silma hakkasid:

Materjaliteadus teeb kõvasti edusamme. Kui alles hiljuti oli kuum sõna metall-intermetall laminaadid (see teema pole kuhugi kadunud), siis purilendureid peaks rohkem huvitama metallkiud komposiidid, mida töötatakse välja just lennunduse jaoks. Töörühmas on ka üks vana, kes purilennukite jaoks polaaride joonistamisega tegev on. Kuidas neid komposiite täpselt tehakse ei tea. Kirjeldused on segased ja toimemehhanism mulle praegu arusaamatu. Igatahes pidavat olema tegemist süsinikkomposiitidest tugevama ja mis peatähtis - odavama materjaliga. Hirmus lahe oleks kui saaks purilennukite tiibade koorikuid hakata stantsiga välja lööma - parts ja valmis. Kaob senine käsitöö ära ja purilennuk peaks muutuma märksa odavamaks.

Lisaks sellele üritatakse lennundusse üle tuua hainaha struktuuriga pindu. Selle kohased uuringud käivad. Esialgsetel hinnangutel peaks takistus vähenema ca. 30%.

Silma hakkas ka see, et Cessna hakkab oma 172S Skyhawkidele diiselmootoreid peale panema.

Vaiksema lennu sõpradele peaks meeldima, et Itaalia firma Alisport, kes teeb Silent-i nimelisi ülikergeid purilennukeid, on arendamas välja elektrilist isestartimise süsteemi nimetet purjekale.

Samast valdkonnast on ka uudis, et Antares pääses pankrotist ning ehitab oma elektrimootoriga purjekaid edasi.

Einar Enevoldson, kes üritas Fossettiga koos abs. kõrgusrekordi 30km peale kergitada, tahab oma üritusega jätkata. Puudu on $200 000. Kui kellegil on üle, võib ülekande teha.

Seeriatoodangus on uus vabaklassi purilennuk EB28, mille tiivaulatus on 28m. Väärtuseks antakse 65.

Video on varasemast versioonist, mis oli sisuliselt ASH25, mille tiivad olid pikendatud 28m-ni. Tootja koduleht on siin

Muud olulist on ajakirjas vähe. Üks artikkel Argentiinas laines lendamisest ja Itaalias lendamisest. Uudiseid on muidugi rohkem, kuid kõiki ei viitsi siia panna.