MKM eraldised Mittetulundusühingutele ja Sihtasutustele

Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi juurde moodustatud mtü-de ja sihtasutuste projektitaotluste komisjon teatab lakooniliselt, et meie projektidel puudub laiem sihtauditoorium: heakskiidu leidsid vaid kõige prioriteetsemad jne.... seega mõttetu värk, millega ei maksa tulevikus enam tegeleda.

Hõm. Mulle jäi mulje, et prioriteetsed on projektid, kust on lihtsam rahasid välja kantida. Kallite teenuste näol näiteks. Seepärast olidki pea kõik heakskiidu saanud projektid mingid ähmased seminarid, mille korraldamine maksab ühe korraliku uue väikeauto hinna. Müstiline, kas pole? Ma alguses mõtlesin, et üle 150 tuhande PVC tükkide peale panna on üle mõistuse kallis, kuid kui pikemalt juurdled, siis tõesti odavamalt ei saa. Samas sama raha kulutada mingi ühepäevase seminari peale, mille tulud laiemale üldsusele on segasevõitu, tundub tõsiselt üle mõistuse. Üldse ei imesta, kui kõik need seminarid korraldatakse ühes kohas, mille omanikud on otsustajate ringiga seotud.

Ma sain raamatu jaoks eelmsiel aastal sarnase vastuse. Teisalt ei saa me sellele argumendile ka vastu vaielda. Ongi ju väike kamp. Isegi siis kui kogu väikelennundusest räägime. Kummaline on küll see, et olemas on eraldi ametkond, mis muu hulgas ka väikelennundusega tegeleb (selle jaoks on väikelennundus piisavalt suur) aga kui vaja pappi laotada, siis on väike.

Ei, see ei ole argument. Selgelt oli sees punkt - hobilennunduse ohutuse parandamine. Seega EI TOHIKS nad seda keeldumise argumendina välja tuua, kuna nad on ise sellise kriteeriumi sisse toonud.

Lisaks veel selle, et lennuohutus ei puuduta kaugeltki mitte AINULT lenajate kitsast ringi, vaid just laiemat üldsust. Kui üleval midagi juhtub, kasutab hobilendur lihtsalt päästevarju. Kas äkki mõni nende poolt rahastatav seminar tagab, et keegi või kellegi vara juhitamatu ja piloodita lennuki ette ei jää?

Tõsiselt tekib kahtlus komisjoni pädevuses. Einar, kas sellised avaldused laekusid kirjalikult?
Hendrik