Leedu Mix klass lahtised meistrivõistlused 2015 - 1. võistluspäev

Mingit ääri-veeri sissejuhatamist siin küll ei ole. Tänane päev algas kohalike ülesköetud ilmaennustusega, mis reaalsuses osutus kõrge kihi all pilvituks taevaks ja lõppes ilusa platsiharjutusega.
Tulemusi analüüsides oskan järeldada seda:
1) startisin liiga hilja. Minust 5 minutit hiljem startinud ei jõudnud üldse kuskile. Eks ta enesekindluse puudus oli - see oli ju elu esimene võistluslend üleüldse minu jaoks. Häguses taevas, võõras koht ja sisuliselt treeninglendudeta. Jäin passima, et kuna "invaliidikäru" POL Adami ja Dariusega stardivad ja läksin nende järel. 
2) lennata tuleb metsade kohal. Kohe peale POL starti oli tunda, et see vist on mingi kohalik nipp, aga ma lõpuni ei uskunud ka ja selle tõttu tuli ka platsile maandumine. Kui vaatate IGC lende lisatud pildil, siis on hästi näha, kuidas mööda metsi lennati (välja arvatud mina viimases lõpus, lilla joon).
3) kehv ettevalmistus. Sattusin lendama koos Leedukate Lak20-ga. Mul ei olnud meeles, et see on 26m ja pärast nägin, et ta on handicapi järgi Jonkerist etem natuke. Ei tõusus ega ülelennus seda küll tunda ei olnud. Arvasin, et pean neid natsa ikka edestama oma parema masina tõttu ja nii ma neid pigem vedasin ja tõuse näitasin. Tegelikult oleks pidanud teadma, et tegu on võrdse purjekaga ja kohalike järel rahulikult luurama. 
4) Hooletu taeva vaatlemine. Otse lennates sain tegelikult hirmus häid tõuse ja logide järgi on näha, et olin teistega võrreldes kõvasti kiirem. Jäi lihtsalt õnnest puudu, sest natuke hiljem oli kogu kollektiiv ikka minuga samas kohas ja edasi nad said. Viga seisnes selles, et järsku oli minu ees ja kohal hunnik purjekaid ja ma pidasin neid "enda omadeks". Tegelikult oli tegu 13.5m klassi pöördepunktiga. Ma jätsin oma piduse tõusu sinnapaika, kui nägin rahvast pööramas. 20 sekundit hiljem sain aru, et tegu oli nende pöördepunktiga. Lasin end lihtsalt viimasest tõusust ära meelitada ja oligi moos. Ometigi oleks võinud vaadata ja kaardile kanda endale ka teiste klasside teekonnad!
5) Iseenesest oma peaga lendama asudes ja Lak20st irdudes tegin õieti - sain oluliselt kiiremini edasi. Nad jäid liiga kauaks ja süstemaatiliselt kõduvatesse tõusutippudesse munema. Üks ja ainuke viga - ma ei läinud metsalaamade kohale. Lak aga munes seal ja jättis mulje, et nii ei saa. Tegelikult aga pole vist tegu kõige paremate pilootidega, sest nende lennuk lubaks nagu Jonkeriga koos lennata küll.
6) sportlikust õnnest jäi puudu ka. Aga pilvitu taevas ja üksi lendamine ei ole õnnega mängimiseks kõige parem koht Smile

P.S. Kui ikka seitse Wilgat aetakse stardirivi ette end võtavad, siis paneb see maa üsna uhkelt müdisema küll!
P.P.S. Kui lahtihaakimise järel alles kõrgust kogusin, siis hakkas klubiklassis kõrvaltõusus kiire (neil sai varasema stardi tõttu tõus otsa ja tuletan meelde, pilvitu taevas) ja kui kõik see 20 purjekat otsustas ümber meie tõusu sõita (ja osad sisse ka), siis see oli üks uhke pilt küll. Nagu mesilassülem oli järsku ümberringi. Kahju, et kaamerat käepärast polnud.
P.P.P.S. Platse on siin ohtralt, aga alles 2 nädala pärast. Minu maandumise kohas tuli head kohta ikka tükk aega otsida. Lõpuks leidsin perfektse platsi, lõpp hea, kõik hea.

Ootan heameelega retsensioone täna lennatu kohta:
http://www.soaringspot.com/en_gb/lsf-club2015/results/mix-klase/task-1-o...
https://skylines.aero/flights/51654/

Kommentaarid

kas sind võistluste ajal lives ka trackida saab? glidernetis või mingis sellises kohas?

Mind saab endiselt live-s vaadata aadressil https://skylines.aero/tracking/1596/. Stardid on 12-13 paiku.

Jälgisin, kuid pilt jäi kinni kella 13:50 paiku.

töötab päris hästi. vahepeal küll toppab ja siis hüppab edasi,aga ilmselt siis mingid leviprobleemid.

Tekkis hunnik küsimusi veel- kas iga päev on planeeritud 1 voor, kui ilm lubab? Kas arvesse lähevad kõik tulemused või võib mõne kehvema maha arvestada?

Miks täna vähem punkte võitjale anti,kui eile? Lühem distants? kui mingi päev tuleb pikem kui esimesel päeval,kas siis antakse ka > 1000 punkti?

Natuke rumalad küsimused ilmselt,aga võistlusjuhend väga intuitiivselt leitav pole ja meil on ilmselt klubis veel inimesi,kellel selge arusaam puudub kuidas võistlused täpselt käivad..

Valem on üsna keeruline, selle saab siit: http://www.daec.de/fileadmin/user_upload/files/2012/sportarten/segelflug...
Kui päev on lühem kui 3 tundi, siis maksimumpunkte 1000 ei anta. Lisaks kaalutakse punktid umbes nii, et võistlejate rivis tagumise kolmandiku alguses olijad saavad võitjaga võrreldes kolmandiku punkte. Siis veel ka see, et kui suur % osalejaid lõppu jõudis jne.
Minu arusaamist järgi proovitakse vältida "kohapunktide" jagamist. Päevad kaalutakse omavahel niimoodi läbi, et justkui oleks tegu olnud ühe pika-pika kahenädalase lennuga.

Minule nähtav pilt on kella 13.50-ne juures kinni kiilunud. Edasi ei miskit

viimane 20min on puudu jah,samuti see 2 alumise punkti vaheline sirge on kuidagi liiga ilus - 100km/h ja pidev väike tõus.. aga no olulise näeb ära.
Uskumatult väiksed vahed on küll, pool minutit 260km peale.

võistlustel on (halvaks) kombeks saanud, et sama riigi osavõtjad lendavad üheskoos, meeskonnana. Või siis haagitakse end hagijana liidrite kannule. Eriti sinise taeva all nagu siin, on sellest palju abi. Minu vahe Duo Discusega oli täna üsna juhuslik. Stardis küll passisin neid ja esimese etapi lauglesime koos, aga edasi läksime kumbki oma teed.

 

einar

http://www.soaringspot.com/en/lsf-club2015/results/mix-klase/task-2-on-2...

Täna natsa parem kui eile Smile

Mix klassis vähe osalejaid, alustuseks hea ja rahulik õppimiskoht. Kui osalejaid ühes klassis tükki 30, siis ei saa kedagi arvustada, et lendavad koos või kellegi sabas, mäng käib võidu peale. Kõik lubatud. 

einar

Stardiaja määramise kohta on olemas üks hea teoreetiline käsitlus. Enne magamaminekut hea lugeda:
http://faculty.chicagobooth.edu/john.cochrane/soaring/docs/startgame.pdf

Eks too selline mänguteoreetiline jutt on aga ehk on abiks.