Teeme endist paremad purilendurid!

Mis oleks kui lisaks lennuväljal töö tegemisele ("massiline" tegevus) ja lendamisele (mitte nii massiline tegevus Lol viiks end paremini vormi?

Meil on kogenud purilendureid küll, kes nõu oskavad anda. Pean end suhteliselt regulaarseks lendajaks, aga ikkagi arvan, et 5, 10 või isegi 25 aastat tagasi kuuldud teooriatundidest on nii mõnigi asi võib-olla juba meelest läinud.

Pakun välja sel laupäeval, 8. juunil kell 20:00 uhkes miljonimajakese õppeklassis.
Pakkuge välja esinejaid ja teemasid! 30 minutit on täiesti piisav. Teeme neid asju pigem sageli ja lühemalt.

Kui muid ettepanekuid ei tule, siis võiks ühiselt vaadata XCSoar tarkvara ja et kas see aitab või segab paremaks purilenduriks saamise püüdlusi.
Meie klubis üllatavalt paljud on seda kasutama hakanud.

Kommentaarid

Täitsa lahe mõte. Kuigi igasugu nutividinate ja vilede kasutamine on teatud isiku arvates vaid ego tõstmiseks ja pole soovitav. Hea meelega kuulaks kogenud lendurite näpunäiteid. Kell ja päev ka sobivad.

Täiesti tervitatav mõte. Ehkki ma ise enam lendaja ei ole võiksin millalgi tulla ja natuke põhjalikumalt rääkida, kuidas analüüsitarkvara kasutatakse, mida sealt välja korjatakse ja kas mujal maailmas on kõik purilendurid miskised eputrillad, et elektroonikavidinaid kaasas tassivad.

Hea mõte. Tegelikult võiks ju üks täispikk teooriapäev iga-aastane hooaja alguse traditsioon olla?

Pakuks välja mõned laiemad teemad millega saaks vastavalt soovile rohkem süvitsi minna - eriolukorrad ning marsruutlend.
Ise võiksin mõnel korral teha ülevaate õhuruumi ja raadiosidega seonduvast.

See nädalavahetus Ridalisse kahjuks ei jõua. Võetagu aga üritus selle Kaideri kurikuulsa egovahendiga üles, lendamiseks see nagunii ei kõlba:)

Koolitus tehtud, läks lausa südaööni. Aitäh osalejatele!

Pöördepunktid, lennuväljad, õhuruum ja kaart on siit allalaaditavad:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/18987308/ET_airspace.txt
https://dl.dropboxusercontent.com/u/18987308/Estonia%20waypoints.cup
https://dl.dropboxusercontent.com/u/18987308/Estonia_gliderfields.cup
https://dl.dropboxusercontent.com/u/18987308/Ridali2.xcm

XCSoaris tuleb nad ka niimoodi conffida:
XCSoar Eesti andmed

Unustasin koolitusel rääkida, et ma jäin natuke hätta Jantari polaari määramisega XCSoariga. Meie Jantarid on natuke vanakesed ja DC värv kindlasti ei paranda tema lennuomadusi. Seepärast tuleks "tehasest kaasa tulnud" polaari nats timmida. Minust jäi see töö pooleli, Jonker segab... Ka Jonkeri polaari XCSoaris pole, kasutan ASG-29 oma, käib küll.

Mis järgmise koolituse teema saab olema?

Aitäh Jaanile, kes täna spetsiaalselt lennuväljale tuli, et meid lennutada.

Tegime Taavi, Leho ja Voltsiga XCSoar-i järeleaitamistunde.
Muuhulgas sai ära katsetatud XCSoar-is lives Internetis lendude jälgimine.

Mind on edaspidi võimalik vaadata linkidelt:
http://www.skylines-project.org/tracking/1596/
või
http://www.livetrack24.com/tracks/username/teetj

Kõik XCSoar kasutajad saavad teha sama, pange enda klubi nimeks Ridali Lennuklubi, siis läheme klubide edetabelitesse ka.

Tänud Jaanile jah!

Reaalajas lende jälgida on päris äge. Skylines keskkond tundub vähe parem olevat kui livetrack24 (edastab rohkem infot, samas on andmemahud väiksemad).

Ühtlasi peaks olema võimalus ka õhus olles XCSoar kaardil klubikaaslasi näha ("Track friends"). Peaks testima, kas sel juhul on lisaks asukohale näha ka tõusukiirused.

Livetrack on paremini integreeritud 3D Google kaardivaatega. Sellega saab üsna professionaalse SeeYou tulemuse tasuta kätte.
Aga muidu üldine kasutajaliides on Skylines-il silma paremini paitav.

Livetrackil on mobla-äpp ka. Sellega saab maapeal lihtsalt uurida, et "kes siinkandis parasjagu lendavad kah".

No ei saa. Analüüsi pool jääb ju täielikult puudu, mis kogu selle SeeYou teema mõte on.

1) Lennujuhtimise guru Taavi andis nõu ja selle põhjal uuendasin ära faili Estonia waypoints.cup.

Lisasin Tartut ümbritsevale ringjoonele entry/exit pointid. Mootorlennukid sisenevad sinna alasse just nende punktide kaudu. Tõsi, 300m kõrgusel, mis meil on mõeldamatu. Aga tundub viisakas ka ise sealtkaudu siseneda, või vähemalt enda asukohta nende suhtes teatada.

Entry/Exit pointid on nimedega Võnnu E/E, Elva E/E jne. NB! XCSoar default settingutega need välja ei tule, selleks tuleb minna Config>Config>System>Map Display>Waypoints ja valida Label format:Full name.

Juriidiliselt on muidugi nii, et Tartu torni tööajal peaksime kohe TMZ piiril endast teada andma ja Tartu sagedusele minema, aga see on ulme.

2) minor bugfixid failis ET_airspace.txt

Mõlema faili puhul piisab, kui kopeerid need enda telefonis XCSoar kataloogi.

Väike täpsustus - Tartu ring ehk lähiala ülapiir on 1500 jalga ehk ca 450meetrit.
Selle peal olev TMA (suur hulknurk) on 1500jalga kuni FL95.
Seega Tartu TMA-sse sisenemisel võiks ohutuse huvides Tartut ikka teavitada (ideaalis vähemalt 3 minutit enne piirile jõudmist). Selle põhjal antakse mõjutavat lennuinfot nii teile kui teistele õhuruumis lendajatele. Otseselt lennuplaani pole vaja esitada ja keegi selle teenuse eest raha ka ei küsi.

Aitäh täpsustuste eest!

Täna käisin Tartu torni lõbustamas. Läbi mitme vahendaja kuulsin tagasisidet, et olin liiga hilja endast teada andnud. Tegin seda TMA piiril täpselt, mitte 3 mintsa enne. On ikka 3, mitte 10 minutit?

Tornis oli keegi püüdlik tegelane, kes uuris lähtelennuvälja ja kuna startisin ja mis lennuväljale lähen ja mitu inimest pardal. Hiljem hüüdis veel ja küsis purilennuki omaniku nime ka.

Selle püüdlikuse preemiaks sai siis 450m peal punktuaalselt TMAsse hiilinud Peep, kes punktuaalselt lähenemisala piiril platsil ratta maha pani. Torn sai juhendada ultralighti poolt läbi viidud "päästeoperatsiooni" GPS koordinaatide andmise läbi.
Oli tegus päev Smile

Lätti lendamiseks uuendasin faili ET_airspace.txt (seal on nüüd korralik Eesti lõunapiir ja üksikuid muid parandusi veel) ning Estonia waypoints.cup (seal on nüüd ka Läti olulisemaid asulaid).